Wilders: ‘moslims nemen Unesco over’

Vanmorgen maakte Unesco bekend dat de Amsterdamse grachtengordel op de Werelderfgoedlijst geplaatst wordt. Gelukkig was Wilders bij de les: ‘Gekker moet het niet worden’, tekenden we op uit zijn mond. ‘Het is belachelijk om Amsterdam, het centrum van onze joods-christelijke cultuur, op gelijke voet te stellen met achterlijke islamitische oorden. Wij zijn woest. De moslims nemen Unesco over.’

Wilders kondigde aan het stopzetten van de Nederlandse subsidies aan Unesco bij de kabinetsonderhandelingen op tafel te leggen. Hij eist verder dat Unesco alle islamitische locaties, uiting van een ‘achterlijke cultuur die erop uit is de wereld te veroveren’, verwijdert van de lijst.

Behalve de Amsterdamse grachtengordel – ooit door Wilders verguisd, maar nu vanwege de roem bejubeld – werden namelijk ook een aantal plekken in islamitische landen op de Werelderfgoedlijst geplaatst. En niet alleen dat, het besluit daarover viel ook nog eerder.

Wat te denken van het At-Turaif district in het Saoedi-Arabische ad-Dir’iyah, de eerste hoofdstad van de Saoedische dynastie, in het hart van het Arabisch Schiereiland, ten noordwesten van de huidige hoofdstad Riyadh. De stad werd gesticht in de vijftiende eeuw, maar in de achttiende en vroegnegentiende eeuw groeide haar politieke en religieuze betekenis. De citadel van At-Turaif groeide uit tot het centrum van de macht van het Huis van Saoed en de verspreiding van het Wahhabisme in de regio.

Detail van het tegelwerk in het Safavidische Heiligdom van Sjeik Safa al-Din (foto: flickr/Australians Studying Abroad)Of van het heiligdom van de Iraanse sjeik Safi al-Din Khānegāh, gebouwd vanaf het begin van de zestiende tot het einde van de achttiende eeuw. Belachelijk om drie eeuwen van je tijd te besteden aan het bouwen van een schrijn die een achterlijke cultuur symboliseert.

Het heiligdom werd naar soefitraditie gebouwd als gemeenschapscentrum. Maar we weten natuurlijk allemaal dat ‘gemeenschapscentrum’ in werkelijkheid een dekmantel is voor moskeeën waar haatzaaiende imams zich bezig houden met het verspreiden van een religie die de wereld wil veroveren en ons onze joods-christelijke verworvenheden wil afnemen.

En dan is er ook nog de historische bazaar van Tabriz, ook al in Iran. Het mag dan een van de belangrijkste handelscentra aan de Zijderoute zijn, een korte blik in de Wikipedia leert ons dat de stad in de zevende eeuw na Christus werd gesticht door de verderfelijke Sassaniden. Ten tijde van de eerste Arabische inval in Iran was de stad op zijn hoogst een klein dorp, maar de door de handel snel groeiende stad werd ingenomen door het uitdijende Arabische kalifaat. En juist die stad is nu volgens Unesco Werelderfgoed?

Het moge duidelijk zijn dat het Werelderfgoedcomité is overgenomen door de moslims. Hoe anders is het mogelijk dat slechts één westerse locatie werd toegevoegd, maar wel liefst drie islamitische? Wilders heeft dan ook groot gelijk dat hij deze opmars een halt wil toeroepen.

Lees ook: Amsterdamse grachtengordel wordt Werelderfgoed

Dit bericht werd geplaatst in De vreemdeling, Persoonlijk, Religie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

95 reacties op Wilders: ‘moslims nemen Unesco over’

  1. martin zegt:

    Misschien snap ik je humor en ironie niet, maar ik ben bang dat dit gewoon een vreemd stukje is geschreven uit begrijpelijk onbehagen, maar daarom nog niet duidelijk.

  2. @ martin
    Kijk even naar de tags

  3. satuka zegt:

    een satirische stroman dus.

  4. öszibarack zegt:

    Hoera, Amsterdamse grachten op de werelderfgoedlijst. Laat de hoogbouw toch alsjeblieft in Almere plaatsvinden, een moderne stad waar met moderne nieuwbouw geëxperimenteerd kan worden.

    Voorts sluit ik mij aan bij martin. Ik begrijp niets van je verhaal over Wilders en de Unesco.

  5. JanPlezier zegt:

    Johana_nouri schreef zonder bron vermelding het volgende:Vanmorgen
    maakte Unesco bekend dat de Amsterdamse grachtengordel op de
    Werelderfgoedlijst geplaatst wordt. Gelukkig was Wilders bij de les:
    Gekker moet het niet worden’, tekenden we op uit zijn mond. ‘Het is belachelijk
    om Amsterdam, het centrum van onze joods-christelijke cultuur, op gelijke voet te
    stellen met achterlijke islamitische oorden. Wij zijn woest. De moslims nemen
    Unesco over.’

    Johanna_Nouri is zelf een moslim, en dus is haar aantijging in deze vorm
    van een twijfelachtig gehalte

  6. Reine jRagolo zegt:

    Ben je zelf moslima, Johanna?
    Wil je met dit stuk aantonen dat gematigde moslims wel bestaan.

  7. FrankS zegt:

    De historisch bazaar van Tabriz is blijkbaar niet islamitisch (7e eeuw). Soefi restanten/heiligdommen etcetera moeten wel beschermd worden tegen de wahhabisten en andere islamitische engerds.
    Seculiere stromingen binnen de islam blijven de meest bedreigde stromingen door islamisten.

  8. Ely de Waal zegt:

    :)

  9. nicoa zegt:

    Prachtig stukje, Johanna. Het is mij een absoluut raadsel hoe sommige reageerders de pointe kunnen missen. Hopelijk zijn zij niet kenmerkend voor de verfijnde Nederlandse cultuur.

  10. JanPlezier zegt:

    Nicoa, loop jij ook als een blinde kip achter dit verhaal aan zonder
    dat er door Johanna aan enige bronvermelding wordt gedaan.
    Is het kiesrecht eigenlijk wel van toepassing op jou?

  11. Mephisto zegt:

    :lol: :-)

    En natuurlijk moeten ‘de moslims’ uit de Unesco worden geflikkerd.
    Anders kun je geen zuiver Joods-Christelijke cultuur kweken…

  12. nicoa zegt:

    JanPlezier | Precies, dat bedoel ik nou.

  13. vandyke zegt:

    Leuk stukje satire Johanna.

  14. Ely de Waal zegt:

    Ha ha ha
    Satire met een bronvermelding
    Die Jan, ha ha ha

  15. antoinette duijsters zegt:

    Goed stuk Johanna.:-)

  16. ZichvanVerre zegt:

    Met Jan ken je lache

  17. Bas zegt:

    Lache ken je met Jan. Wat een nietszeggende blog. Lache Jan.

  18. JanPlezier zegt:

    Natuurlijk satire hoe komt het dat ik die moslim humor niet herken.
    Het beschuldigen van joden dat ze de organen van kinderen oogsten,
    ook moslim satire natuurlijk.

    Neem mij niet kwalijk, hoe durf ik dit soort dingen serieus te nemen!!

  19. Mo zegt:

    Wilders piept wel anders als dat kabinet erdoor komt.

  20. The_Saint zegt:

    Satire of niet ,dat krijg je er dus van als je 40 jaar de boel op z’n beloop laat…..dan is er ineens zo’n figuur , en dan zul je ermee moeten leren leven helaas…en zelfs toen het "beest" een aantal jaren geleden z’n kop opstak nam niemand het serieus…zijn we wakker?

  21. joost tibosch sr zegt:

    :) :) :) Ik kan maar niet wennen aan dat tekentjesgedoe. Dat betekent toch dat ik je niet alleen snap (wat anderen daar toch moeite mee hebben!), maar het ook helemaal met je eens ben? (=Zweistraïaans klaarkom en dan nog wel met een moslima: als ie dat maar overleeft!)). En die amsterdamse grachten zijn toch wel mooi, hé? Hebben wij met onze "geweldige westerse, christelijke beschaving"(Wilders) toch ook iets! Maar wat jouw moslims toch allemaal wel niet gekregen hebben van de Unesco! Je zou er als westers beschaafde christelijke jongen poepjaloers op worden! (jij hebt mijn IP-nr toch, hé?)

  22. peterus zegt:

    Soms is ironie en humor het enige waarmee je ernstig bedoelde dwaasheid te lijf kunt gaan.
    Goed gedaan.

  23. joost tibosch sr zegt:

    Hebben die jongens geen eigen blog meer? Weten ze niet dat ze op het verkeerde blog rondhangen?
    Noemen ze dit nou "hangbloggers"? Johanna, Ik krijg de indruk dat ik iets gemist heb! (Jij hebt toch mijn IP-nr, mocht Ria zich ook weer melden?)

  24. Aad Verbaast zegt:

    Wat een beetje satire over iemand wel niet allemaal los kan maken.
    Oud gezegde. een gebrek aan humor kan ernstige gevolgen hebben.

  25. satuka zegt:

    == Ruud Zweistra 01-08-2010 15:26
    Hier staat wat moslims vinden van andermans cultuur:
    en.wikipedia.org/wiki/Buddhas_… ==

    Ruud, dat zie je verkeerd. Die Boeddhisten hadden eeuwen daarvoor al rekening moeten houden met de op handen zijnde "multiculturele" samenleving.

    (Ps Johanna.. dit is ook een satirische stroman…)

  26. joshua zegt:

    Ik denk dat de man langzaam maar zeker het spoor niet meer het spoor bijster is. Tijd voor verplichte een verplichte opname wellicht.

  27. joshua zegt:

    Sorry, er is iets fout gegaan met mijn toetsenbord.

    Langzaam maar zeker het spoor niet meer bijster is, en tijd voor een verplichte opname.

  28. satuka zegt:

    == joshua 01-08-2010 21:06
    Ik denk dat de man langzaam maar zeker het spoor niet meer het spoor bijster is. Tijd voor verplichte een verplichte opname wellicht. ==

    Het ontgaat jou blijkbaar ook dat dit verhaal uit de grote satirische duim van Johanna komt…

    PS: de correcte uitdrukking is "het spoor bijster zijn".

    Waarvan akte.

  29. joshua zegt:

    @ Satuka,

    Dank voor de correctie.

  30. Marcia zegt:

    Satuka

    Als u dan meent iemand te moeten corrigeren doe het dan juist.
    Iemand is het spoor bijster, en m.i. heeft Joshua het over 1 persoon, dus hij heeft de correcte uitdrukking gebruikt.
    Waarvan eveneens akte.

  31. satuka zegt:

    Marcia 01-08-2010 21:34
    Satuka

    Als u dan meent iemand te moeten corrigeren doe het dan juist.
    Iemand is het spoor bijster, en m.i. heeft Joshua het over 1 persoon, dus hij heeft de correcte uitdrukking gebruikt.
    Waarvan eveneens akte.

    Niet dat ik Joshua nog verder wil lastig vallen, maar hij schrijft in zijn correctie:

    == Langzaam maar zeker het spoor niet meer bijster is, en tijd voor een verplichte opname. ==

    Als iemand het spoor niet meer bijster is, dan heeft hij de weg weer teruggevonden.

    Maar misschien bedoelde hij dat wel en heb ik het verkeerd begrepen.

    Dat kan natuurlijk ook.

  32. satuka zegt:

    == Ruud Zweistra 01-08-2010 21:38
    @Satuka,
    Aad Verbaast vindt dat je geen gevoel voor humor heeft.

    Neem een voorbeeld aan Johanna, Ely, Mo, joost, vandyke en Peterus. ==

    Dat doe ik toch?

    Nou, nog een poging dan.

    Kwam een weldenkende Nederlander bij de psychiater.

    “Dokter, de wereld is zo oneerlijk”

    “Dat is dan 150,00 euro”

  33. Henk Daalder, het Regionale EnergieMix Spel zegt:

    Johanna, die idioot is al deze aandacht en tijd van bloggers niet waard
    Alles wat je aandacht geeft, groeit,

    Welke punten zou links in een links coalitie akkoord moeten overeenkomen?
    Of er nu een linkse oppositie in een minderheids kabinet komt of netjes Paars Groen
    In beide gevallen is het belangrijk en nuttig om eenheid te creeeren aan de linkse kant

    http://www.vkblog.nl/bericht/327212/Mark%2C_kop_in_de_strop_Rutte_heeft_een_links_schaduw_akkoord_nodig

  34. satuka zegt:

    == Ruud Zweistra 01-08-2010 21:54
    @Satuka,
    Zeker ook naar "In therapie" gekeken … ==

    Nog niet. Is het wat?

    Ik was trouwens nog niet klaar.

    "Ja maar.. ja maar.. mijn verzekering vergoedt maar de helft."

    "Oh.. in dat geval…

    dan is het 200,00 euro."

  35. Marcia zegt:

    @ Satuka

    het spoor bijster zijn =
    niet meer weten hoe je verder moet of wat je moet doen.
    Zo en nu sluit ik deze discussie.
    Succes verder.

  36. iris kijkt zegt:

    Nou als ik me niet vergis , was de Saoudische wahhabistische versie van de islam een belangrijke factor in de vernietiging door de Taliban van de reusachtige Bhoeddabeelden in Bhamiyan in Afghanistan. En ook in Saoudie Arabie is het nodige vernietigd aan historische gebouwen vanuit diezelfde denkwijze. Robert Fisk schrijft een heel stuk over die connectie in zijn dikke pil "The Great War for Civilisation" , zal het opzoeken na de vakantie. Grappig stukje overigens.

  37. satuka zegt:

    == Marcia 01-08-2010 21:59
    @ Satuka

    het spoor bijster zijn =
    niet meer weten hoe je verder moet of wat je moet doen.

    Waaruit volgt:

    "het spoor niet meer bijster zijn."

    Wel weer weten hoe je verder moet of wat je moet doen.

  38. Zo. Ik kom net weer thuis. Ik ga eens rustig de reacties lezen en zo nodig dweilen.

  39. iris kijkt zegt:

    @ rikus – Johanna kan zelf verwijderen wie zij wil , dat heet modereren van je eigen blog, wat je doet om er enige vorm aan te geven nl. Alles laten staan lijkt vaak op een versie van het grof vuil op maandag. Wordt meestal ook al op zondag op straat gezet.

  40. helena zegt:

    Wat satire zoal teweegbrengt Johanna…:-) sterkte met dweilen! wassen "watergolven" en kleuren en drogen dan maar!
    een aantal mensen reageren alsof Wilders het echt heeft geschreven dan wel gezegd….

    staat er ook een moskee (of meerdere) in de grachtengordel? Of een gesubsidieerd theehuis….? :-)

  41. Huishoudelijke mededeling:
    Ik heb de indruk dat de schoonmaakploeg hier langs geweest is, al is het lastig om dat na te gaan. Sommigen lijken echter te reageren op reacties die er nu niet meer staan.
    Goed nieuws voor de verdedigers van de vrijheid van meningsuiting is dat het grootste deel van de reacties van de Fabulous Four er nog staat.

    Voorlopig dan. Want ik ga proberen om te reageren én de boel tegelijk wat op te ruimen.

  42. Laat ik beginnen met:

    rikus 01-08-2010 22:43
    = @johanna_nouri 01-08-2010 22:39
    mag je wel dreigen met censuur? =

    Daar is geen sprake van. Ieder hier is volledig vrij om elders op het internet zijn mening te uiten. Aangezien dit mijn huiskamer is, bepaal ik zelf wie ik hier toelaat en welke taal ik hier accepteer. Mensen die misbruik maken van de gastvrijheid kunnen zich beter elders vervoegen. Criteria daarvoor zijn onder meer het achterwege laten van ad hominems, schuttingtaal, racistische uitspraken en off-topic reageren; dit ter beoordeling van mij.

  43. Johan zegt:

    Ik ben ook even zo vrij geweest de redactie te attenderen op het uitermate gore en vooral grove taalgebruik op deze blog.
    Jammer, dat mensen zich niet meer schamen. We zijn verworden tot een eng volkje.

  44. katja zegt:

    rikus 01-08-2010 22:43
    @johanna_nouri 01-08-2010 22:39
    mag je wel dreigen met censuur?

    Leuk, Rikus!

    Johan 01-08-2010 23:20
    Jammer, dat mensen zich niet meer schamen.

    Als een echte dame waarschuwde ik voor mijn a.s. taalgebruik., Johan.

    Maar goed. voor alle duidelijkheid hier nog enige info voor wie nog meer
    wil

    http://www.wellnesskliniek.com/n_plastische_chirurgie/N_genitale_chirurgie.htm#maagdenvlies

    Johanna, kun je het nog bijhouden, vraagteken.

  45. iris kijkt zegt:

    @ Johan – laat dat aan de blogger zelf over , die modereert , dus waarom zou jij hulp inroepen ? Tenzij iemand zelf te zwak is, oke , doe het dan, maar voor dat laatste zijn hier geen aanwijzingen.

  46. Guus zegt:

    @Johan
    Wie de redactie attendeert op welk taalgebruik dan ook moet eerst naar zijn taalgebruik kijken. Het is niet ‘deze blog’ maar ‘dit blog’. Lèès het hoofdstuk over de voornaamwoorden maar eens goed door.

  47. martin 01-08-2010 14:20 | Onbehagen? Nee, gewoon een jolige bui. Ik probeer er de humor van in te zien, hoewel dat soms erg lastig is. Kennelijk ben ik daar, gelet op de reacties, niet de enige in.

    satuka 01-08-2010 14:30 | Nee hoor.

    öszibarack 01-08-2010 14:31 | Ja, Amsterdamse grachten op de Werelderfgoedlijst is een feestje waard. Hoogbouw kan ook prima in de buitenwijken, toch?

    JanPlezier 01-08-2010 15:07 | De bronvermelding staat onderaan de tekst. De rest is satire, dus de bron ben ik. Dat ik zelf moslim ben zegt niks over het gehalte van mijn uitspraken. Ad hominem.

    Reine jRagolo 01-08-2010 15:07 | Ja, ik ben moslima. Doet dat terzake? Ik hoef niks aan te tonen. In mijn wereld blijkt dat gematigd zijn elke dag weer.

    FrankS 01-08-2010 15:09 | De historische bazar van Tabriz is volgens Wikipedia groot geworden tijdens de uitdijing van het Arabisch kalifaat. Beeldenstorm, daar ben ik tegen, net als jij waarschijnlijk.

    Ruud Zweistra 01-08-2010 15:26 | Althans diegenen die in naam van de islam het opblazen van die beelden wenselijk achten. Gelukkig denken de meeste moslims daar anders over. Overigens is beeldenstorm natuurlijk geen uitvinding van moslims, de protestanten in Europa waren er ook goed in.

    Ely de Waal 01-08-2010 15:32 | dank.

    nicoa 01-08-2010 15:32 | Mij ook. Maar niets is zo moeilijk als zeggen dat de werkelijkheid wellicht niet zwart-wit is maar oneindig veel schakeringen kent.

    JanPlezier 01-08-2010 15:37 | Wel eens van satire gehoord? Als goedgelovigen geen kiesrecht mochten hebben, kunnen we beter het censuskiesrecht weer invoeren.

    Klaphek 01-08-2010 15:44 | Haatblogje? Hoezo?

    Mephisto 01-08-2010 15:44 | Het is moeilijk te accepteren dat het merendeel van het Werelderfgoed niet in het westen ligt, maar de bron van onze beschaving veelal elders ligt.

    vandyke 01-08-2010 15:49 | dank.

    Ely de Waal 01-08-2010 16:09 | Satire met bronvermelding. LOL.

    antoinette duijsters 01-08-2010 16:11 | dank.

    ZichvanVerre 01-08-2010 16:33 | Ik denk dat hij de link onderaan gemist had.

    Bas 01-08-2010 16:53 | Maar wel voldoende zeggend om te reageren, toch Bas?

    JanPlezier 01-08-2010 17:08 | Dat jij het serieus nam zegt toch alles? Kennelijk was het niet zo´n vreemde gedachte. Ik ben blij dat ik zoveel vertrouwen bij je geniet. En dat meen ik.

    maarten 01-08-2010 17:15 | Leuk bericht op wasdag.nl

    Mo 01-08-2010 17:33 | Dat verwacht ik niet. Ik denk dat hij zich dan juist machtiger zal voelen.

    Ruud Zweistra 01-08-2010 17:52 | Vanaf dit punt gaat de dweilmachine aan. Aan jou de eer de eerste te zijn.

  48. Johan zegt:

    @Guus

    Blij dat er van die oplettende en intelligente respondenten zijn zoals u met natuurlijk een goed ABN taalgebruik.. Soms tik je zo snel dat er wel eens iets verkeerd gaat. Maar dat is u duidelijk ontgaan.
    Uiteraard had ik gezien dat er deze staat. Het leuke is altijd te wachten wie er reageert. U dus.

    Wat nog leuker is dat wij als zgn babyboomer in de 60er jaren het landelijk ochtendblad in de Volkskrant rolden.
    Gezien de uitermate treurige reacties hier kun je de kranten ook gewoon omdraaien.

  49. The_Saint 01-08-2010 18:17 | Volgens mij zijn we nog lang niet wakker genoeg, Heilige. Vooral niet diegenen die er de Verlosser in zien.

    klaphek 01-08-2010 18:53 | Nummer 2.

    joost tibosch sr 01-08-2010 18:54 | Natuurlijk zijn de Amsterdamse grachten mooi, en ze verdienen het op de lijst te staan. Elke beschaving kent zijn hoogtepunten, ook de joods-christelijke. We hebben trouwens niet te klagen met het aantal erkende locaties, dacht ik zo. Gun de moslims ook wat.

    Mihai Martoiu Ticu 01-08-2010 18:58 | Jammer dat je Ruuds tekst moest herhalen. Nu moest ik dweilen. Ook ik ben benieuwd wat Ruud van plan is. Die varkenskoppen is zo 2009.

    peterus 01-08-2010 19:12 | Precies. En in ieder geval lekt er geen onnodige energie weg.

    P.H.M. van de Kletersteeg 01-08-2010 19:28 | Is er iets met je toetsenbord?

    Ruud Zweistra 01-08-2010 19:31 | Nummer 4 alweer.

    Ruud Zweistra 01-08-2010 19:32 | Delen jullie een toetsenbord soms?

    P.H.M. van de Kletersteeg 01-08-2010 19:33 | En daar is nummer 5 al.

    rikus 01-08-2010 19:34 | Zie ik het goed? Is dat Geert op een kameel?

    Ruud Zweistra 01-08-2010 19:35 | Het gaat snel. 6.

    rikus 01-08-2010 19:40 | Dat is de ware geest. Ook negatieve publiciteit is per slot van rekening publiciteit.

    klaphek 01-08-2010 19:40 | 9.

    Ruud Zweistra 01-08-2010 19:53 | Je hoeft ook geen vrouw te zijn zie ik, om stom te kakelen. 10.

    klaphek 01-08-2010 20:05 | 11.

    joost tibosch sr 01-08-2010 20:24 | Blijf vooral reageren. Hangbloggers? Gewoon mensen die reageren, dacht ik. Alleen heb ik wat problemen met de inhoud van sommige opmerkingen, en met het taalgebruik. Jongens, mag het wat rustiger?

    katja 01-08-2010 20:30 | Fijn dat je het zelf al aangeeft. 12.

    Aad Verbaast 01-08-2010 20:53 | De zon niet in het water kunnen zien schijnen.

    P.H.M. van de Kletersteeg 01-08-2010 20:53 | Kijk, en daar is 13.

    satuka 01-08-2010 20:55 | = (Ps Johanna.. dit is ook maar een satirische stroman hoor…) = Hoezo: ook? Jammer dat je de grofheden van Katja herhaalt. 14.

    klaphek 01-08-2010 20:57 | 15.

    satuka 01-08-2010 20:58 | Goed gezien. Ruud gebruikt inderdaad een stroman.

    joshua 01-08-2010 21:06 & 21:08 | Denk je? Dat hangt er natuurlijk van af wat je spoor is. Soms bieden prestaties uit het verleden juist wél garanties voor de toekomst.

    P.H.M. van de Kletersteeg 01-08-2010 21:09 | Off-topic. 16.

    satuka 01-08-2010 21:10 | Zie reactie op joshua. Hij is het spoor (niet meer) bijster, lijkt me correct Nederlands, vervoeging van jouw correcte uitdrukking.

    Ely de Waal 01-08-2010 21:25 | Kennelijk had het een hoog realiteitsgehalte. Dom, dat zou ik niet durven zeggen. Ik moet consequent zijn. 17.

    satuka 01-08-2010 21:33 | Reactie Ely verwijderd. Jouw reactie daarop dus ook. 18.

    rikus 01-08-2010 21:36 | idem. 19.

    Ruud Zweistra 01-08-2010 21:38 & 21:42 | Grappig?

    Ely de Waal 01-08-2010 21:48 | Toe nou Ely. 20.

    Ruud Zweistra 01-08-2010 21:50 | Kappen nou. 21.

    Henk Daalder, het Regionale EnergieMix Spel 01-08-2010 21:53 | Dank voor de suggestie. Een schaduwakkoord opgesteld door links zou inderdaad een uitstekend idee zijn, juist ook bij de krappe meerderheid waarvan nu sprake lijkt te zijn. Tijd Henk? Er zit meer tijd in het dweilen dan in het schrijven van dit blog.

    klaphek 01-08-2010 21:57 | Ja?

    rikus 01-08-2010 21:59 | 22.

    iris kijkt 01-08-2010 22:01 | Een boek dat erg lastig opzoekt, alleen een personenregister. Ik zal ook eens kijken, dan hebben we het er over als je terug bent.

    klaphek 01-08-2010 22:13 | Je hebt leuke satire en… 23.

    katja 01-08-2010 22:16 | Herhaling van schuttingtaal. 24.
    Boektip ‘ Roof van het Vrouwengeheim’ van Fokke Siersma: dank. Inderdaad, de kracht van vrouwen.

    rikus 01-08-2010 22:37 | Gelieve je gesprek met Ruud over damesonderwerpen elders voort te zetten.

    iris kijkt 01-08-2010 22:46 | In sommige huizen is het erg leeg als je het grof vuil op straat gezet hebt.

    helena 01-08-2010 22:50 | Sommige mensen reageren alsof het volstrekt reëel is dat Wilders zoiets zou zeggen. Kennelijk is het dat dus. Of er een moskee of gesubsidieerd theehuis in de grachtengordel staat? Volgens Google Maps niet.

    rikus 01-08-2010 22:53 | Waarom zou je op de moderator afschuiven? Anderzijds: ik was de hele middag en avond weg, kennelijk is dat niet meer mogelijk als je een blog plaatst. Dat de moderator in zo’n geval gaat kuisen kun je hem/haar niet aanwrijven. Wel degenen die de te kuisen opmerkingen plaatsten.

    Johan 01-08-2010 23:20 | Waarom niet eerst mij een mailtje gestuurd? Zoals je ziet heb ik inmiddels gedweild. Het inderdaad tamelijk triest. En vooral ook: jammer van mijn tijd. Ik hoop dat de moderator eerst leest voor hij tot actie overgaat.

    katja 01-08-2010 23:36 | Ik was de hele avond weg en ben sinds mijn eerste reactie tot nu bezig. Zoals je ziet ben ik er nu bijna doorheen. Dus ja, ik kan het nog bijhouden, ik moet ook wel, toch?

    Mooie link trouwens. Ken je die film ‘Beperkt houdbaar’ van Sunny Bergman?

    Guus 01-08-2010 23:39 | Is dat nou nodig?

    Jack Vanderwyk 01-08-2010 23:45 | Inhoudelijk ben ik het volledig met je eens dat het begrip ‘vrijheid van meningsuiting’ verworden is tot een vrijbrief om beledigingen en schunnigheden wereldkundig te maken. Wat ik dan jammer vind, is dat je daar vervolgens zelf een belediging aan het adres van Ruud Zweistra aan toevoegt. Om die reden is je reactie gewist. 25.

    katja 02-08-2010 00:01 | Ga nou niet op dit soort reacties door. Dus ook gewist. 26.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 00:11 | Zoals je ziet heb ik de opmerking van Jack Vanderwyk zojuist gewist. Die van jou, die er niet voor onder doet, ga ik nu ook wissen. 27.

    klaphek 02-08-2010 00:39 | 28. Je weet ongetwijfeld zelf wel waarom.

  50. Verzoek aan allen
    Zo, ik ben weer helemaal bij en ga zo meteen slapen. Ik zou het op prijs stellen als iedereen tijdens mijn afwezigheid zich zou willen gedragen en de fatsoensnormen in acht zou willen nemen bij het plaatsen van reacties.

  51. joost tibosch sr zegt:

    Compliment voor je geduld, je incasseringsvermogen. je uitgebreide beantwoording (hebben we die echt verdiend?) . Kortom, ik sta/zit op dit late uur paf! Als ik me goed herinner, heb ik dat wel eens meer gehad bij jou! Beloof je, ik zal me gedragen, maar zo af en toe..grrr! En gelukkig, echt grof, zoals mijn dubbelgang(st)er dat kon, dat lukt me niet.

  52. Paul Nijbakker zegt:

    Nou, die werelderfgoedlijst verwatert aardig als ze zelfs die Amsterdamse onkuisheidsgordel de moeite van het beschermen waard vinden. De waanvoorstelling van Amsterdam stond er ook al op. Zo krijgen die amsterdammerts het nog hoger in hun kop.
    (was getekend: een rotownian)

  53. vandyke zegt:

    De Amsterdamse onkuisheidsgordel. haha. De grappen en grollen blijven maar door gaan hier. Deze is nog beter dan Jan Plezier.

  54. satuka zegt:

    @ Johanna,
    == satuka 01-08-2010 14:30 | Nee hoor. ==

    Nee geen satire?

    Of Nee geen stroman?

    == satuka 01-08-2010 20:55 | = (Ps Johanna.. dit is ook maar een satirische stroman hoor…) = Hoezo: ook? Jammer dat je de grofheden van Katja herhaalt. 14. ==

    Ach, je hebt grof en je hebt grof.

    Omdat jouw verzonnen reactie van Wilders – vooralsnog – een stroman is. Je dicht hem een mening toe die hij misschien helemaal niet heeft. Maar omdat je de tag satire gebruikt is het dus een satirische stroman.

    En o ja, herstel van het maagdenvlies (dat was waar Katja naar verwees) als vorm van behoud van cultuur leek mij ook wel een aardige satirische stroman.

    = = satuka 01-08-2010 20:58 | Goed gezien. Ruud gebruikt inderdaad een stroman. ==

    Nee, nu gebruik jij een stroman, want dat bedoelde ik niet en dat weet je best.

    Ruud generaliseert, maar hij gebruikt zeker geen stroman. Waar de orthodoxe/fundamentalistische islam domineert is doorgaans niet zo heel veel ruimte voor andere culturen en de verwoesting van de Boeddha’s van Bamyan door de Taliban is daar een excessieve vorm van.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddha's_van_Bamyan

    == satuka 01-08-2010 21:33 | Reactie Ely verwijderd. Jouw reactie daarop dus ook. 18. ==

    Ik weet niet eens meer wat hij had geschreven, dus heel boeiend kan het niet zijn geweest.

    == satuka 01-08-2010 21:10 | Zie reactie op joshua. Hij is het spoor (niet meer) bijster, lijkt me correct Nederlands, vervoeging van jouw correcte uitdrukking. ==

    Dan bedoelt Joshua dus dat de door jou neergezette versie van Wilders het spoor niet meer bijster is, maar heel goed weet hoe hij verder moet en wat hij moet doen.
    (Overigens is dat geen gangbare uitdrukking.)

    De vraag blijft natuurlijk wel waarom hij dan rijp zou zijn voor verplichte opname.

    Een volgende vraag die rijst is waarom je die opmerking niet hebt gedweild. Als ik zoiets over jou schrijf dan blijft dat niet lang staan, vermoed ik…

  55. satuka zegt:

    == Ruud Zweistra 02-08-2010 09:46
    johanna_nouri 02-08-2010 00:50

    Jack Vanderwyk 01-08-2010 23:45 | Inhoudelijk ben ik het volledig met je eens dat het begrip ‘vrijheid van meningsuiting’ verworden is tot een vrijbrief om beledigingen en schunnigheden wereldkundig te maken.

    Reactie:
    Het begrip‘vrijheid van godsdienst’ is verworden is tot een vrijbrief om beledigingen en schunnigheden wereldkundig te maken. ==

    En bovendien om mensen straffeloos te kunnen discrimineren op grond van sekse, seksuele geaardheid en levensovertuiging.

  56. satuka zegt:

    == johanna_nouri 02-08-2010 00:50

    Sommige mensen reageren alsof het volstrekt reëel is dat Wilders zoiets zou zeggen. Kennelijk is het dat dus. ==

    Non sequitur.

    Het is ook heel wel mogelijk dat die mensen vanuit hun eigen vooroordelen t.a.v. Wilders reageren.

  57. helena zegt:

    Bloggers/reageerders die zo verbolgen zijn over vergelijkingen met WO2 als kritiek op Wilders….
    Wat doet Wilders zelf?: Het stikt bij Geert Wilders van de vergelijkingen met de periode WO2

    "American soldiers did not die for an Islamized Europe. They died for a free Europe"
    (Wilders op bezoek in de VS).

  58. satuka zegt:

    == helena 02-08-2010 12:18
    Bloggers/reageerders die zo verbolgen zijn over vergelijkingen met WO2 als kritiek op Wilders….
    Wat doet Wilders zelf?: Het stikt bij Geert Wilders van de vergelijkingen met de periode WO2 ==

    De Koran is vergeleken met Mein Kampf en hij noemt de islam een fascistoïde ideologie. Naar mijn weten heeft hij nog geen imam met Eichman vergeleken, en geen mullah met Goebbels..

    == "American soldiers did not die for an Islamized Europe. They died for a free Europe"
    (Wilders op bezoek in de VS). ==

    Wat is hier precies zo erg aan?

  59. Nou dacht ik toch dat ik gisteravond, na twee uur reageren en dweilen, redelijk duidelijk was geweest. Kennelijk nog niet voldoende. Goed, daar gaan we dan weer:

    klaphek 02-08-2010 00:59 | Niet dat het helpt.

    joost tibosch sr 02-08-2010 01:39 | Ik was er niet blij mee, maar vind het wel belangrijk. Kostte inderdaad wel erg veel tijd.

    Paul Nijbakker 02-08-2010 07:30 | Hahaha. Mijn indruk is dat dat gebied er buiten valt, zie deze kaart:
    http://www.amsterdam.nl/werelderfgoed/grachtengordel/plattegrond

    P.H.M. van de Kletersteeg 02-08-2010 08:27 | Daar gaat-ie weer. 29.

    Guus Geluk 02-08-2010 08:46 | Begin nou alsjeblieft niet over Israël & Palestina, dan is het einde helemaal zoek. Gewist derhalve. 30.
    = Kennelijk bezocht Wilders nooit de moskee van Cordoba, één van de meest indrukwekkende gebouwen ter wereld, ondanks dat de joods-christelijke cultuur er een kathedraal middenin bouwde.=
    Precies. Een fantastisch bouwwerk. Heb je dat standbeeld daar ook gezien van de morendoder?

    The_Saint 02-08-2010 09:07 | Off-topic. Gewist. 31.

    Guus Geluk 02-08-2010 09:35 | Off-topic. 32.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 09:46 | Als je goed gelezen hebt, zie je dat ik Jack tot de orde riep en hem aansprak op zijn uitspraken over jou. Zoals er mensen zijn die vrijheid van meningsuiting misbruiken, zijn er ook mensen die de vrijheid van godsdienst misbruiken. Beide keur ik af. Jij ook?

    satuka 02-08-2010 09:47 | De overeenkomst tussen ‘grof’ en ‘grof’ is dat ze allebei grof zijn. Het is uitstekend mogelijk je mening te verwoorden zonder grof te worden. Dat moet je niet mij verwijten, maar degenen die de grofheden opschrijven. Opvallend is dat ik je dat in al je reacties niet een keer heb zien doen.
    Of Ruud wel of niet een stroman gebruikt, daarover verschillen we duidelijk van mening. Ruud draagt te pas en te onpas voorbeelden van de orthodoxe islam aan. Dat mag, maar hij brengt ze in als voorbeelden van DE islam. En dat is precies wat het tot een stroman maakt.
    Vriendelijk verzoek om in je postings to the point te blijven en er geen veelheid van onderwerpen in aan te snijden. Je loopt daarmee het risico dat ik zo’n hele posting dan moet verwijderen, inclusief alle waardevolle elementen die erin staan.

    satuka 02-08-2010 09:49 | zie mijn reactie aan Ruud hierboven.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 09:56 | Off-topic. 33.

    satuka 02-08-2010 10:07 | Dat is inderdaad heel goed mogelijk. Zoals mensen die op moslims reageren dat wellicht ook doen vanuit hun eigen vooroordelen t.a.v. moslims en de islam.

    satuka 02-08-2010 10:09 | Reactie op gewist bericht. 34.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 10:19 | 35. Wat een inzicht.

    helena 02-08-2010 12:18 | Ja, dat is een mooie parallel. Dat is echter geen haatzaaien, maar vrijheid van meningsuiting. Beide ‘kampen’ meten met twee maten. Wat niet wil zeggen dat je WO2-vergelijkingen niet zou kunnen maken. Belangrijk is dat je onderbouwt waarom je vindt dat die vergelijking opgeld doet.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 12:25 | Leuk, dat spiegelen. Zie mijn reactie aan Helena hierboven.

    katja 02-08-2010 12:32 | Ik heb een probleem met grof taalgebruik ONGEACHT de reden. Ik kan moeilijk dit soort reacties van de een wel wissen en van de ander niet. Het draagt niet bij een plezierig debat. Omdat je het nu kennelijk nodig vindt het nogmaals te herhalen, dwing je mij wederom te wissen. 36.

    rikus 02-08-2010 12:47 | Je mag ook bij mij de waarheid zeggen, mits terzake doende en in fatsoenlijke bewoordingen, dit ter beoordeling aan mij.

    rikus 02-08-2010 13:11 | Als je goed hebt opgelet, heb je gezien dat ik niet alleen de moderatorvakjes heb gebruikt. Zo staan er in de reactiedraad nog steeds reacties van de Fabulous Four. Reacties waar ik geen problemen mee had. Dat jij en anderen zaken die ik onfatsoenlijk vind doodnormaal vinden, is deel van het probleem. En niet alleen hier, op dit blog.

    vandyke 02-08-2010 13:45 | Als je vindt dat het niveau lager en lager wordt, wil dat nog niet zeggen dat je er dan zelf ook maar aan mee moet gaan doen. Dat is ‘kwaad met kwaad bestrijden’. Ook maar gewist dus. 37.

    henk 02-08-2010 13:59 | Idem. 38.

    Sasha Berkman 02-08-2010 14:13 | Idem. 39.

    satuka 02-08-2010 14:17 | Goeie vraag. Het gaat inderdaad om de argumenten. Dat geldt overigens voor beide posities.

  60. Herhaald verzoek aan allen
    Ik zou het op prijs stellen als iedereen zich zou willen gedragen en de fatsoensnormen in acht zou willen nemen bij het plaatsen van reacties.

  61. Ruud Zweistra 02-08-2010 14:55 | Bijvoorbeeld uitspraken die niet ingaan op de inhoud, maar slechts personen aanvallen en/of zwartmaken. De vrijheid van meningsuiting is niet synoniem aan het recht om ongebreideld te beledigen en in een kwaad daglicht te stellen.

  62. Ruud Zweistra 02-08-2010 16:10 | Stroman. Je legt me woorden in de mond. Je weergave van mijn religie stemt niet overeen met mijn werkelijkheid. Maar aangezien dat niet het onderwerp van dit blog is, wil ik het hier graag bij laten.

  63. katja zegt:

    Is je goed recht, maar mij zie je dan ook niet meer terug.
    Doei. Slijmse.

  64. Ruud Zweistra zegt:

    Geef even aan wat hier fout aan is – ik gebruik je eigen taal en een flink deel van je eigen woorden:

    Ruud Zweistra 02-08-2010 17:11
    Misleiding. Je stelt dat je tegen "schunnigheid" bent, maar je weigert te vertellen wat dat is.

    Ik zou het op prijs stellen als je je fatsoenlijk gedroeg, en antwoord geeft op mijn vragen. Doe je dat niet, ben ik vrij die zelf in te vullen.

  65. Jahira zegt:

    Leuk stukje, leuke humor…
    Mijn aandacht werd getrokken door een link naar je stukje op een paar PVV vriendelijke forums.
    Ik kom hier zeker nog eens vaker kijken..je bent hierbij gefavoriteerd.

  66. satuka zegt:

    @ Johanna,

    Je dweilt wel erg drastisch hoor. Pas je op dat je vloer niet slijt?

  67. Ruud Zweistra zegt:

    De Waal vindt kritiek op de islam ook een "schunnigheid" die voorbij de vrijheid van meningsuiting gaat:
    http://www.vkblog.nl/bericht/327354/Een_moslima_met_humor%2C_dat_kan_echt_niet_hoor

    Overigens weinig humor daar, hoor. Hier is het helaas allemaal gewist door de moslima die gevoel voor humor heeft.

  68. satuka zegt:

    @ Johanna.

    == satuka 02-08-2010 09:47 | De overeenkomst tussen ‘grof’ en ‘grof’ is dat ze allebei grof zijn. Het is uitstekend mogelijk je mening te verwoorden zonder grof te worden. Dat moet je niet mij verwijten, maar degenen die de grofheden opschrijven. Opvallend is dat ik je dat in al je reacties niet een keer heb zien doen. ==

    Ik heb een andere instelling ten aanzien van grof taalgebruik dan jij. (Mocht je belangstelling hebben dan kun je de huisregels op mijn nieuwe blog even doornemen. Dat scheelt een lang off topic verhaal hier. http://satuka.blogspot.com/ )

    Waar ik je juist op aansprak is dat jij een opmerking als “hij is rijp voor verplichte opname” over Wilders blijkbaar niet als beledigend beschouwt, maar als vergelijkbare of zelfs minder grove dingen worden gezegd over mensen waar jij wel sympathie voor hebt dan wis je.

    == Of Ruud wel of niet een stroman gebruikt, daarover verschillen we duidelijk van mening. Ruud draagt te pas en te onpas voorbeelden van de orthodoxe islam aan. Dat mag, maar hij brengt ze in als voorbeelden van DE islam. En dat is precies wat het tot een stroman maakt.

    Een stroman is je opponent standpunten toeschrijven die hij of zij niet heeft en die dan vervolgens aanvallen.

    De door Ruud genoemde standpunten zijn vrijwel allemaal terug te vinden in de Koran, de hadiths’ en de sharia. Ergo, het zijn islamitische standpunten.

    Dat niet iedere moslim er hetzelfde over denkt is evident. Dat zegt hij ook niet, al gaat hij mij ook vaak te kort door de bocht.

    Maar daar is hij zeker niet de enige in.

    == Vriendelijk verzoek om in je postings to the point te blijven en er geen veelheid van onderwerpen in aan te snijden. Je loopt daarmee het risico dat ik zo’n hele posting dan moet verwijderen, inclusief alle waardevolle elementen die erin staan. ==

    Ik reageer in die reactie direct op een aantal opmerkingen van jou uit je reactie van 00.50 uur. Maar staat er iets in waarvan je aandrang tot dweilen krijgt?

  69. elsje dijkstra zegt:

    Toen ik dit blog (deze blog mag ook, is wel eens uitgezocht) voor de eerste keer las, dacht ik dat het echt was. Het had me niet verbaasd als Wilders zo had gereageerd. En een beetje zoeken op internet levert op dat Wilders nog niet zo lang geleden zich heeft uitgelaten over de grachtengordel.
    Daarna had ik andere dingen te doen en ben ik hier niet meer terug geweest.
    Nu lees ik dat veel meer mensen denken dat Wilders zo had kunnen reageren. Daarmee is bewezen dat het een puik stukje satire is: net dicht genoeg bij de waarheid om geloofwaardig te zijn.
    Mijn complimenten!

  70. helena zegt:

    @Satuka, oh, Wilders heeft het nooit over de vele moslims die ons land (heel Europa zelfs) bedreigen? Er mogen zelfs geen moslims van hem in het Kabinet. Hij kijkt niet naar de persoon maar puur of iemand moslim is en dan heeft hij zijn oordeel al geveld. Aangezien hij vindt dat islam een gevaar is, is iedereen fout.

    "Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt geen ruimte aan u. Van de overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen enkel respect voor u. De islam wil overheersen en is uit op de vernietiging van onze Westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid."
    Film Fitna van Geert Wilders e.a., 27 maart 2008

  71. satuka zegt:

    == Ruud Zweistra 02-08-2010 18:23
    De Waal vindt kritiek op de islam ook een "schunnigheid" die voorbij de vrijheid van meningsuiting gaat:

    http://www.vkblog.nl/bericht/327354/Een_moslima_met_humor,_dat_kan_echt_niet_hoor#c3154267

    Overigens weinig humor daar, hoor. Hier is het helaas allemaal gewist door de moslima die gevoel voor humor heeft. ==

    Dat zie je verkeerd.

    Roepen dat Wilders rijp is voor verplichte opname is humor.

    Roepen dat Ely dat misschien (ook) wel is, is grove belediging.

  72. elsje dijkstra zegt:

    En dan nog een persoonlijke opmerking richting Satuka: een vloer slijt eerder door het aantal keren dat erover gelopen wordt dan door de dweilbeurten.

  73. satuka zegt:

    @helena 02-08-2010 18:38
    ==@Satuka, oh, Wilders heeft het nooit over de vele moslims die ons land (heel Europa zelfs) bedreigen? ==

    Nee. Hij heeft het over islamisering. Hij zegt er ook regelmatig bij dat hij ook wel weet dat de meeste moslims van zichzelf gematigd zijn.

    == Er mogen zelfs geen moslims van hem in het Kabinet. Hij kijkt niet naar de persoon maar puur of iemand moslim is en dan heeft hij zijn oordeel al geveld. Aangezien hij vindt dat islam een gevaar is, is iedereen fout. ==

    Dat eerste klopt en dat gaat mij ook veel te ver. Maar hij stelt pertinent niet dat iedere moslim “fout” is. Dat maak jij er van.

    "Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt geen ruimte aan u. Van de overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen enkel respect voor u. De islam wil overheersen en is uit op de vernietiging van onze Westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid."
    Film Fitna van Geert Wilders e.a., 27 maart 2008

    Nou, daar heb je er nog eentje dan. Overigens wordt het communisme hier ook op schandalige wijze belasterd…

    Even los van de vraag hoe reëel dat risico is, zou jij er geen problemen mee hebben als de islam hier dominant werd?

    Een simpel ja of nee volstaat.

  74. satuka zegt:

    == elsje dijkstra 02-08-2010 18:39
    En dan nog een persoonlijke opmerking richting Satuka: een vloer slijt eerder door het aantal keren dat erover gelopen wordt dan door de dweilbeurten. ==

    Dat hangt er van af of je gewoon een dweil of staalborstels gebruikt…

  75. satuka zegt:

    == elsje dijkstra 02-08-2010 18:37
    Toen ik dit blog (deze blog mag ook, is wel eens uitgezocht) voor de eerste keer las, dacht ik dat het echt was. Het had me niet verbaasd als Wilders zo had gereageerd. En een beetje zoeken op internet levert op dat Wilders nog niet zo lang geleden zich heeft uitgelaten over de grachtengordel. ==

    Dat ging over de bewoners Elsje, niet over de culturele en historische waarde.

    == Daarna had ik andere dingen te doen en ben ik hier niet meer terug geweest.
    Nu lees ik dat veel meer mensen denken dat Wilders zo had kunnen reageren. Daarmee is bewezen dat het een puik stukje satire is: net dicht genoeg bij de waarheid om geloofwaardig te zijn.
    Mijn complimenten! ==

    De tweede non sequitur. Het kan net zo goed zijn dat mensen oordelen vanuit hun eigen vooroordelen over Wilders.

    Logisch redeneren. Het blijft lastig..

  76. helena zegt:

    Nou het gaat Wilders wel degelijk om moslims zelf, want die zijn niet meer welkom, ongeacht of ze gematigd zijn. Hij wil ze niet meer in ons land hebben….dus iedere moslim is in Wilders zijn ogen fout.
    Hij zegt inderdaad wel eens dat hij wel weet dat de meeste (?) moslims gematigd zijn… waarom waarschuwt hij dan voor die tsunamisering etc?

    en nog een uitspraak:
    "Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen, overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg. We verkopen ons land aan de duivel die Mohammed heet, en niemand doet er iets aan."

    ik ga al die uitspraken van Wilders niet herhalen, daar moet je zelf maar naar op zoek gaan als je zo goed weet wat Wilders allemaal wel of niet vindt.

    Het ligt er aan wat je verstaat onder "islam die dominant wordt in ons land"….
    gaat het alleen om het aantal mensen? Gaat het om een islamitische partij die in de regering zit en die uitmaakt wat er in ons land gebeurt? en dan ligt het er aan wat voor standpunten de partij heeft want islam alleen zegt mij niet zoveel er zijn immers zoveel varianten.

  77. elsje dijkstra zegt:

    Satuka, ik bedoel juist dat de mensen die hier Wilders komen "verdedigen" wel moeten denken dat hij het gezegd zou kunnen hebben. Ander hoef je hem toch niet te verdedigen? Dan kun je het met een schouderophalen afdoen, lijkt me. Maar nee hoor, als een bok op de haverkist wordt er hier gereageerd.

  78. Ruud Zweistra zegt:

    Natuurlijk is het geen enkel probleem dat de islam hier dominant wordt. We krijgen dan gewoon eenzelfde soort land als Iran, Saoedi-Arabië of Jemen…

    En zeg nu zelf: daar is toch helemaal niets mis mee…?

    Alle culturen zijn tenslotte gelijkwaardig.

  79. katja 02-08-2010 17:44 | Tsja, als het zo lastig is om een beetje op je taalgebruik te passen…

    Ruud Zweistra 02-08-2010 17:52 | Ik kan me niet herinneren dat ik jou verantwoording verschuldigd ben. Je bent uiteraard vrij om zelf in te vullen wat je wil, geloofwaardig is het echter niet. Andere mensen woorden in de mond leggen hoort niet bij de fatsoensnormen.

    Jahira 02-08-2010 18:04 | Dank. Dan valt het nóg mee met de reacties.

    satuka 02-08-2010 18:19 | De vloer slijt vooral van de moddervoeten waarmee sommigen mijn woonkamer denken te moeten betreden. Als je die nou eens zou aanspreken, misschien hoef ik dan ook niet meer zo vaak te dweilen.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 18:23 | O, was het humor? Zeg dat dan.

    satuka 02-08-2010 18:33 | Dat zou goed kunnen dat jij een andere instelling hebt. Je vermijdt in te gaan op het feit dat je mij wel verwijt te dweilen, volgens jou te veel, maar ik tot nu toe geen enkele reactie van jou richting de gedweilden heb gezien. En dan suggereer je dat ik met twee maten meet. Dag Satuka.
    == Of Ruud wel of niet een stroman gebruikt, daarover verschillen we duidelijk van mening. Ruud draagt te pas en te onpas voorbeelden van de orthodoxe islam aan. Dat mag, maar hij brengt ze in als voorbeelden van DE islam. En dat is precies wat het tot een stroman maakt.

    = Een stroman is je opponent standpunten toeschrijven die hij of zij niet heeft en die dan vervolgens aanvallen. De door Ruud genoemde standpunten zijn vrijwel allemaal terug te vinden in de Koran, de hadiths’ en de sharia. Ergo, het zijn islamitische standpunten.=
    Ik weet wat een stroman is. Doen alsof er in de Koran niks anders staat dan de citaten van Ruud, citaten inbrengen en ze weergeven als ‘standpunten’, zonder ze in hun tekstuele context te bezien, zonder ze te bezien in samenhang met andere teksten, de sociaal-maatschappelijke werkelijkheid op het moment van totstandkoming negerend, evenals de gebruikelijke interpretatie door moslims. Dát is een stroman, Satuka.

    = Dat niet iedere moslim er hetzelfde over denkt is evident. Dat zegt hij ook niet, al gaat hij mij ook vaak te kort door de bocht. =
    Dan is de vraag waarom hij het op mijn blog denkt te moeten inbrengen. Ik denk namelijk net zo min zo, en het is niet voor het eerst dat ik dat opschrijf. Je mag dan vinden dat hij vaak te kort door de bocht gaat, ik heb nog niet gezien dat je hem daar wel eens op aanspreekt.

    = Maar daar is hij zeker niet de enige in.=
    Ad populum.

    == Vriendelijk verzoek om in je postings to the point te blijven en er geen veelheid van onderwerpen in aan te snijden. Je loopt daarmee het risico dat ik zo’n hele posting dan moet verwijderen, inclusief alle waardevolle elementen die erin staan. ==

    = Ik reageer in die reactie direct op een aantal opmerkingen van jou uit je reactie van 00.50 uur. Maar staat er iets in waarvan je aandrang tot dweilen krijgt? =
    Ja. Maar het staat er nog, toch? Ik doelde meer op het aantal verschillende onderwerpen dat je bij elkaar veegt.

    elsje dijkstra 02-08-2010 18:37 | Dank. Ik vind dat wel schrikken eigenlijk dat het zo eenvoudig is ons iets te laten geloven.

    satuka 02-08-2010 18:39 | Dat zie je verkeerd. Iets over Wilders roepen is haatzaaien of in ieder geval grove belediging. Over moslims mag je daarentegen alles roepen wat in je fantasie opkomt. Weinig humor inderdaad.

    satuka 02-08-2010 18:56 | = Even los van de vraag hoe reëel dat risico is, zou jij er geen problemen mee hebben als de islam hier dominant werd? Een simpel ja of nee volstaat. = Is niet relevant voor het beoordelen van het haatzaaiende karakter van de uitspraken van de heer Wilders. Stel dat ik bang zou zijn voor Kabouter Plop, mag ik hem dan verketteren, is dat een legitieme reden?

    satuka 02-08-2010 19:01 | Inductief redeneren, de islamcritici doen niet anders.

    helena 02-08-2010 19:12 | Precies. Wilders heeft niks tegen moslims. Hij wil alleen niet dat ze in ons land wonen, hij wil niet dat ze gebruik maken van de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van onderwijs, hij wil ze etnisch registreren, hen dubbel straffen, ze knieschoten geven, artikel 1 van de Grondwet aanpassen, administratieve detentie invoeren. Maar hij heeft niks tegen moslims.

    elsje dijkstra 02-08-2010 19:27 | Je begrijpt het niet. Over moslims mag je alles zeggen, dat is humor. Over Wilders niks, die is te zwak om zichzelf te verdedigen, daarom moet men de hele tijd voor hem in de bres springen.

    Ruud Zweistra 02-08-2010 19:30 | Non sequitur.

  80. Ruud Zweistra zegt:

    Ruud Zweistra 02-08-2010 19:30
    Natuurlijk is het geen enkel probleem dat de islam hier dominant wordt. We krijgen dan gewoon eenzelfde soort land als Iran, Saoedi-Arabië of Jemen…

    En zeg nu zelf: daar is toch helemaal niets mis mee…?

    Alle culturen zijn tenslotte gelijkwaardig.

    johanna_nouri 02-08-2010 20:23
    Ruud Zweistra 02-08-2010 19:30 | Non sequitur.

    Reactie RZ:
    Citaat:
    Wilders: ‘moslims nemen Unesco over’
    zondag 1 augustus 2010 14:12 door johanna_nouri
    Tags: werelderfgoed, amsterdamse grachten, unesco, wilders, islam als vijand, moslimsoldaten, satire

    Commentaar RZ:
    Non sequitur.

    Citaat:
    elsje dijkstra 02-08-2010 19:27 | Je begrijpt het niet. Over moslims mag je alles zeggen, dat is humor. Over Wilders niks, die is te zwak om zichzelf te verdedigen, daarom moet men de hele tijd voor hem in de bres springen.

    Commentaar RZ:
    Non sequitur.

    Citaat:
    satuka 02-08-2010 18:39 | Dat zie je verkeerd. Iets over Wilders roepen is haatzaaien of in ieder geval grove belediging. Over moslims mag je daarentegen alles roepen wat in je fantasie opkomt. Weinig humor inderdaad.

    Commentaar RZ:
    Non sequitur.

  81. Ruud Zweistra zegt:

    Overigens: iets over Wilders roepen is een voorbeeld van hoe het begrip ‘vrijheid van meningsuiting’ verworden is tot een vrijbrief om beledigingen en schunnigheden wereldkundig te maken.

  82. Ruud Zweistra 02-08-2010 20:36 | Vervelend hè? Jouw citaten bewijzen echter niet dat jouw stelling geen non sequitur is.

  83. Ruud Zweistra 02-08-2010 20:41 | Die ontgaat me. Is het verboden om iets te zeggen over Wilders? Wat is er beledigend en/of schunnig aan? Het feit dat zovelen denken dat hij dit echt zei?

  84. P.H.M. van de Kletersteeg zegt:

    Leuk uitgaan in een moslomland is: naar een steniging gaan in het weekend; de vrouw was vreemd gegaan; dat haar echtgenoot al een poosje dood was, betekent niks; zo ziet het gemiddelde gedrag eruit van de moslimechtgenoot.Natuur lijk heeft ze eerst 99 zweepslagen hejad.
    Maar dankzij de tolerante eb vriendelijke islam, is het vonnis omgezet in: waarschijnelijk ophanging.Langszaam, in een hijskraan, zodat ze er 45 minuten over doet om te sterven.
    Daarna zullen de kinderen ook nog wel afgemaakt worden; als ze niks gedaan hebben, dan wordt er wel wat verzonen.

    oh dit is humor hoor

    En die burgeroorlogen die te verwachten zijn in afghanistan Pakistan Iran en Irak ach, dat is nationale sport; jullie hebben toch voetbal?
    En algerije?
    dat is propaganda, dat gebeurt niet echt; die 5-600 uitgeslachte lijken iedere week zijn niet echt; zijn maar virtueel

    Ook dit is humor

    Dat de islam toevallig een enkele zin in de koran heeft die alles triggert: "er is maar EEN islam’ en daarnaast de oproep om alle andersdenkenden af te maken, och dat is deel van de sport.

    Ook dit is humor.

    En afgezaagd; maar wel waar
    De islam hoort hier niet; en in geen enkele andere beschaving
    ——————-
    maar allez, je hebt geen antwoord gegeven op de volgende vraag
    : aangenomen dat de villa van hitler vernietigd moest worden om te voorkomen dat het een bedevaartsplaats werd voor zijn volgelingen,, en zijn leer crimineel was; is het dan niet logisch ook Mekka omdezelfde reden op te blazen?

    NB vermoedelijk zal er wel eens een sp;intergroep een bomaanslag plegen op Mekka
    ook dat is humor.

  85. Ruud Zweistra zegt:

    johanna_nouri 02-08-2010 21:00
    Ruud Zweistra 02-08-2010 20:41 | Die ontgaat me. Is het verboden om iets te zeggen over Wilders? Wat is er beledigend en/of schunnig aan? Het feit dat zovelen denken dat hij dit echt zei?

    Reactie:
    Tip:
    Is het verboden iets te zeggen over moslims? Wat is er beledigend en/of schunnig aan? Het feit dat ze echt vinden dat joden apen zijn?

  86. satuka zegt:

    == helena 02-08-2010 19:12
    Nou het gaat Wilders wel degelijk om moslims zelf, want die zijn niet meer welkom, ongeacht of ze gematigd zijn. Hij wil ze niet meer in ons land hebben….dus iedere moslim is in Wilders zijn ogen fout.
    Hij zegt inderdaad wel eens dat hij wel weet dat de meeste (?) moslims gematigd zijn… waarom waarschuwt hij dan voor die tsunamisering etc? ==

    Omdat het een repressief systeem is waar veel moslims ongewild aan "meewerken". Sociale druk etc.. heb ik wel eens uitgelegd, ga ik niet nog een keer doen.

    == en nog een uitspraak:
    "Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen, overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg. We verkopen ons land aan de duivel die Mohammed heet, en niemand doet er iets aan." ==

    Dat is angstpolitiek.

    == ik ga al die uitspraken van Wilders niet herhalen, daar moet je zelf maar naar op zoek gaan als je zo goed weet wat Wilders allemaal wel of niet vindt. ==

    Ik ga hem ook verder niet verdedigen, het enige punt dat ik wil maken is een aantal beweringen over de islam wel degelijk hout snijden. Hoe hij dat wil aanpakken is een ander verhaal.

    == Het ligt er aan wat je verstaat onder "islam die dominant wordt in ons land"….
    gaat het alleen om het aantal mensen? Gaat het om een islamitische partij die in de regering zit en die uitmaakt wat er in ons land gebeurt? en dan ligt het er aan wat voor standpunten de partij heeft want islam alleen zegt mij niet zoveel er zijn immers zoveel varianten ==

    Het gaat om de dominantie van – orthodoxe – islamitische normen en waarden. Hoe dat eventueel tot stand komt is voor de vraag niet relevant.

    Dus? Ja of nee?

  87. satuka zegt:

    = = elsje dijkstra 02-08-2010 19:27
    Satuka, ik bedoel juist dat de mensen die hier Wilders komen "verdedigen" wel moeten denken dat hij het gezegd zou kunnen hebben. Ander hoef je hem toch niet te verdedigen? Dan kun je het met een schouderophalen afdoen, lijkt me. Maar nee hoor, als een bok op de haverkist wordt er hier gereageerd. ==

    Als mensen die hem willen verdedigen zouden denken dat hij dat gezegd zou hebben dan zouden ze dat verzonnen standpunt verdedigen. Nu kaarten ze de geloofwaardigheid juist aan.

    Ik blijf het vreemd vinden dat iemand op wie al zo veel aan te merken is blijkbaar nog eens met satirische stromannen in het zonnetje gezet moet worden. Maar het mag hoor. De meeste reacties zijn minstens zo satirisch.

    Maar dat wordt dan weer niet herkend…

  88. satuka zegt:

    == satuka 02-08-2010 18:19 | De vloer slijt vooral van de moddervoeten waarmee sommigen mijn woonkamer denken te moeten betreden. Als je die nou eens zou aanspreken, misschien hoef ik dan ook niet meer zo vaak te dweilen. ==

    Sorry meid, jouw blog, jouw taak. En nogmaals, ik denk er anders over dan jij. Ik vind bijvoorbeeld dat veruit het meeste van wat je inmiddels hebt weg geschrobd niet wezenlijk anders is of veel verder gaat dan “rijp voor verplichte opname”…

    En die staat er nog steeds.

    En je gaat er ook nog steeds niet op in.

    satuka 02-08-2010 18:33 | Dat zou goed kunnen dat jij een andere instelling hebt. Je vermijdt in te gaan op het feit dat je mij wel verwijt te dweilen, volgens jou te veel, maar ik tot nu toe geen enkele reactie van jou richting de gedweilden heb gezien. En dan suggereer je dat ik met twee maten meet. Dag Satuka.

    Ik verwijt je niets want nogmaals het is jouw blog. Ik constateer alleen dat je linkerhand met een zacht poetsdoekje aait en je rechterhand met een staalborstel te keer gaat.

    Dus of je haalt zo’n opmerking over Wilders ook weg, of je laat vergelijkbare opmerkingen ook staan.

    Als je tenminste consistent wilt zijn.

    Maar nogmaals, jouw blog.. jouw keuze. Het effect is vergelijkbaar met dat van de veegacties van de moderatie.

    Alleen de “linkse” moddergooierij blijft staan.

    Wel zo vermakelijk dus ga vooral zo door.

    == satuka 02-08-2010 18:56 | = Even los van de vraag hoe reëel dat risico is, zou jij er geen problemen mee hebben als de islam hier dominant werd? Een simpel ja of nee volstaat. = Is niet relevant voor het beoordelen van het haatzaaiende karakter van de uitspraken van de heer Wilders. Stel dat ik bang zou zijn voor Kabouter Plop, mag ik hem dan verketteren, is dat een legitieme reden? ==

    Dat is het wel. Want veel uitspraken van Wilders worden als haat zaaien beschouwd omdat beweerd wordt dat eventuele dominantie van de orthodoxe islam geen enkel probleem zou zijn omdat het gewoon een religie is ‘als alle andere" (over inductief gesproken). Als het dat wel is, dan heeft Wilders op bepaalde punten gewoon gelijk. Los van zijn retoriek, populisme en idiote plannen..

    = satuka 02-08-2010 19:01 | Inductief redeneren, de islamcritici doen niet anders. =

    En dit is dan weer een jijbak. En inductief bovendien..

    Dahaag Johanna..

  89. satuka zegt:

    @ johanna.

    Had ik overheen gelezen:

    == satuka 02-08-2010 18:39 | Dat zie je verkeerd. Iets over Wilders roepen is haatzaaien of in ieder geval grove belediging. Over moslims mag je daarentegen alles roepen wat in je fantasie opkomt. Weinig humor inderdaad. ==

    Volgens mij kwalificeerde ik jouw blog als een satirische stroman. Van mij mag je het schrijven hoor. Je moet alleen niet raar opkijken als je weerwoord van vergelijkbaar niveau krijgt.

    Maar dan komt dus al snel die rechterhand met staalborstel in beeld..

  90. henk zegt:

    Ik heb per vandaag besloten niet meer te kijken op de VK blogs. Het is zo kinderlijk allemaal dat je er bijna van gaat huilen.,
    Succes allemaal hoor.

  91. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Johanna: Ik ben net terug van vakantie en lees dit nu pas.
    Schitterend, inclusief je geduldige reacties.

  92. Catharina Anna Maria van Vliet 06-08-2010 09:18 | Dank. Goeie vakantie gehad?

  93. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Geweldige vakantie.

    Alleen toen ik wegging waren de onderhandelingen over paars in volle gang. Toen ik thuis kwam bleek dat Wilders toch op een erg rare manier mee gaat doen……

  94. Catharina Anna Maria van Vliet 06-08-2010 20:56 | Niet bepaald een warm onthaal dus.

Geef een reactie

