Ik voel me thuis

Na wekenlang opgesloten gezeten te hebben, zette de dochter van mijn baasje eindelijk de kooi open. Ik ging op verkenningstocht door het huis. Dat leverde in eerste instantie wat schermutselingen op met die andere twee katten. Maar eigenlijk viel het me alles mee. Alleen als ik echt té dichtbij kwam, begonnen ze te blazen en te grommen. Maar verder kon ik redelijk mijn gang gaan.

De dag na Hemelvaart werd de buitendeur opengezet. Er ging een wereld voor me open. Buiten de deur lag een oerwoud, waar ik naar hartelust in kon rondsluipen. Ik verkende alles schoorvoetend, maar al snel liep ik te rennen en te springen door de tuin. Na een dag verschalkte ik mijn eerste jonge vogel, een uit het nest gevallen mereltje. Ik moet zeggen: als je in de rangorde wil stijgen is dit wel dé manier.

Ik begin me hier wel thuis te voelen. Ik krijg regelmatig mijn eten, aandacht. Ik reageer zelfs als ze mijn naam roepen. En ik moet bekennen: na een dag alleen te zijn geweest, begroet ik mijn nieuwe bazen vol enthousiasme. Ik loop op ze af, begin te knorren en kopjes te geven. Het leven hier bevalt me prima!

Eindelijk vrij (foto: Johanna Nouri
 
Eindelijk vrij (foto: Johanna Nouri)

Hoe het me hiervoor verging?
Drie weken zat ik opgesloten
Hoe mijn leven ingrijpend veranderde

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Ik voel me thuis

  1. paco painter zegt:

    Wat een schat

  2. Nou Paco, in het begin niet echt. Je wilt niet weten wat ik heb ondernomen om haar te vangen en mee naar huis te nemen. Zelfs de dierenambulancebroeder en -zuster waren niet tegen haar opgewassen.
    Maar inderdaad. Zo gaandeweg begint ze weer normaal te worden. Dat ze zich in de tuin kan uitleven maakt het natuurlijk wel zoveel gemakkelijker.

  3. off-topic zegt:

    Sorry voor de off-topic reactie, dat zit in mijn naam.
    Dank voor de bijval op de pagina van The Saint. U was de enige die het begreep.
    Ik ben nu een antisemiet…………………
    Je kunt mij niet kwader maken of harder raken.

    Vriendelijke groet
    Jos van Kan (off-topic)

  4. Martin Broek zegt:

    Maar wel mooi.

  5. Smokey Robbinson zegt:

    Geduld werd beloond. Mooie kat; lieve snoet.

Geef een reactie

